تدریس خصوصی میدان ها و امواج

تدریس خصوصی میدان ها و امواج

تدریس خصوصی میدان ها و امواج

تدریس خصوصی میدان ها و امواج

رشته مهندسی برق گرایش مخابرات 

دانشگاه های سراسری، آزاد، غیر انتفاعی و پیام نور 

گروه آموزشی تخته سبز

۰۹۱۲۵۷۸۸۱۶۹

تبادل اطلاعات بین نقاط دور فرآیندی است که از دیرباز ذهن انسان را به خود مشغول کرده است. شاید زمانی که حیوانات تنها ابزارهای پر سرعت انتقال اطلاعات محسوب می شدند، هیچ گاه تصور نمی شد که بتوان در کسری از ثانیه اطلاعات را منتقل نمود. کشف امواج الکترومغناطیسی توسط هرتز در اواخر قرن نوزدهم و اختراع دستگاه مورس بی سیم توسط مارکونی در اوایل قرن بیستم به این تصور جامه عمل پوشانید.

بدون شک نقش امواج الکترومغناطیسی در پیشرفت چشمگیر ارتباطات و تکنولوژی غیر قابل انکار است. به همین دلیل، درسی تحت عنوان میدان ها و امواج در برنامه ی درسی مهندسی برق گرایش مخابرات گنجانده شده است. این درس در ابتدا به بررسی معادلات ماکسول در حالت متغیر با زمان پرداخته و سپس انتشار امواج در فضای آزاد و مفاهیمی چون طول موج، عدد موج، ثابت انتشار، انعکاس و بازتاب از فصول مشترک و … بیان می کند. در فصل بعد انتشار امواج در خطوط  انتقال نظیر خط دوسیمه و کابل کواکسیال، مدل مداری خطوط و دیاگرام اسمیت برای تحلیل خطوط انتقال مورد مطالعه  قرار می گیرند. در فصل آخر با انتشار امواج در موجبرها آشنا شده و مفاهیم دیگری مانند نوسان سازهای مایکروویو نیز معرفی می گردند.

بدون تردید درس میدان ها و امواج را می توان پایه ای ترین درس تخصصی مهندسی برق گرایش مخابرات دانست که پیش نیاز دروس مایکروویو و آنتن است. از این رو، گروه آموزشی تخته سبز با استفاده از اساتید مجرب در این درس، اقدام به تدریس میدان ها و امواج به صورت خصوصی و گروهی در سراسر شهر تهران و با مناسب ترین هزینه می نماید.

====================================

مطالب مرتبط  تدریس خصوصی میدان و امواج :
کانال رسمی تلگرام گروه آموزشی تخته سبز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *