تدریس خصوصی ریاضی چهارم ابتدایی

تدریس خصوصی ریاضی چهارم ابتدایی

تدریس خصوصی ریاضی چهارم ابتدایی

معلم خصوصی ریاضی پایه چهارم دبستان

گروه آموزشی تخته سبز

۰۹۱۲۵۷۸۸۱۶۹

مدت زمان جلسه

۹۰ دقیقه

هزینه

در صفحه اصلی تخته سبز قیمت هر جلسه به روز شده است.

روش های انتخابی برگزاری کلاس

حضوری و آنلاین

نحوه ثبت درخواست کلاس

تماس با شماره ۰۹۱۲۵۷۸۸۱۶۹ و یا ارتباط از طریق واتس اپ یا تلگرام

نحوه پرداخت هزینه

  • پرداخت وجه نقد به معلم خصوصی ریاضی پایه چهارم دبستان
  • انتقال به کارت بانکی معلم یا مجموعه تخته سبز
  • درگاه بانکی در صفحه نخست سایت تخته سبز

تدریس خصوصی ریاضی چهارم ابتدایی داخل ایران


 

 

 

 

 

شمال تهران

شرق تهران

غرب تهران

جنوب تهران

آذربایجان شرقی

اصفهان

اخراسان رضوی

بوشهر

تهران

خراسان شمالی

خراسان جنوبی

 کردستان

فارس

کرمان

خوزستان

زنجان

سمنان

 کرمانشاه

سیستان و بلوچستان

گیلان

قزوین

قم

گلستان

یزد

هرمزگان

لرستان

بوشهر

مازندران

همدان

 مرکزی

تدریس خارج ایران

در تمامی کشورها به صورت آنلاین

شرایط و قوانین

ارائه زمان پیشنهادی به معلم برای کلاس حداقل قبل از ۲۴ ساعت

کنسل و یا تغییر زمان کلاس قبل از ۲۴ ساعت مانده به شروع کلاس، پرداخت وجه لازم نیست.

لغو یا جابجایی  از ۲۴ الی ۲ ساعت مانده به شروع کلاس، پرداخت ۲۵ درصد از هزینه آن جلسه

لغو یا جابجایی از ۲ ساعت مانده تا لحظه شروع کلاس، پرداخت ۵۰ درصد از هزینه آن جلسه

مدت زمان رایج برای هر جلسه  تدریس خصوصی ریاضی چهارم ابتدایی ۹۰ دقیقه

در صورت تمایل به افزایش زمان کلاس، هزینه نیز به همان میزان افزایش می یابد.

 

چرا معلم خصوصی ؟ ( معلم خصوصی ریاضی پایه چهارم دبستان )

برخی از دانش آموزان با وجود اینکه زمان زیادی مطالعه  می کنند اما نتیجه مطلوب نمی گیرند. معلم خصوصی باتجربه نقش به سزایی در روشن نمودن مسیر آموزش فرد دارد. از دید ما هر معلم می بایست دارای توانمندی مشاوره آموزشی را نیز داشته باشد. شاید برای ما سوال شود برای آموزش چه افرادی به معلم خصوصی ( معلم خصوصی ریاضی پایه چهارم دبستان ) احتیاج است :

عدم آموزش صحیح و کامل توسط معلمان دوره های قبل که نقطه ضعف آموزشی در دانش آموز ایجاد نموده است.

در مقاطع ابتدایی برخی از والدین به دلیل ضریب هوشی بالا فرزندشان به جهشی خواندن تمایل دارند. به دلیل خروج از روال عادی آموزش، حضور یک راهنما کمک شایانی به دانش آموز می کند. ( این مسئله برای تدریس خصوصی ریاضی چهارم ابتدایی بسیار رایج است )

دانش آموزانی که سرعت یادگیریشان نسبت به سایرین کند است و همواره نسبت به مباحث کلاس عقب هستند.

ممکن است برخی  از مشکلات و اتفاقات در مسیر زندگی شخصی منجر به اختلال در آموزش فرد شود. این دسته از افراد نیازمند معلمی باتجربه و دلسوز هستند که جهت بهبود وضعیت آموزشی  به آن ها کمک نمایند.

بعضی از دانش آموزان به دلیل قدرت گیرایی و ضریب هوشی بالا به مطالب فراتر از کتاب علاقه مند هستند. حتی ممکن است این افراد تمایل به شرکت در المپیادها را داشته باشند. آموزش اصولی توسط معلم خصوصی این مسیر را برایشان هموارتر می سازد.

حل سوالات تستی کنکور برای هر دانش آموزی یک دغدغه است. حل سوالات کنکوری نیازمند تکنیک و کنترل زمان است که  از تخصص اساتید کنکوری می توان بهره مند شد.

ترک تحصیل و فاصله از تحصیل در بزرگسالان بعضا مشاهده می شود. فاصله گرفتن از فضای آموزش به مدت طولانی ممکن است انعطاف فرد را در آموزش جمعی تحت تاثیر قرار دهد.

 

تخته سبز را بیشتر بشناسیم

قبل از اینکه وارد بحث معلم خصوصی ریاضی پایه چهارم دبستان شویم، بهتر است درباره تخته سبز بیشتر بدانیم. فعالیت در حوزه آموزشی یک مسیر لذت بخش اما سخت و دشوار است. آموزش تاثیر مستقیم در آینده زندگی هر فرد دارد و این احساس مسئولیت سختی آن را بیشتر می کند. مجموعه تخته سبز از ایده پردازی فارغ التحصیلان دانشگاه های سراسری تهران در سال ۱۳۹۳ شکل گرفت. نتایج رضایت بخش در طول دوران تحصیل هر کدام از گردآوران این مجموعه به شکل گیری تخته سبز کمک نمود. یک راهنما زمانیکه می تواند به بهترین شکل هدایت و آموزش را انجام دهد که واقف به نقاط مهم مسیر باشد.

از نقطه شروع تا به امروز ما همواره در راستای ایجاد خلاقیت و ساده سازی روند آموزش تلاش نموده ایم. مسیر آموزش برای ما یک راه بی پایان است. زیر معتقدیم به تعداد دانش آموزان و دانشجویان، راه برای آموزش وجود دارد. تدریس خصوصی ریاضی چهارم ابتدایی تنها بخش کوچکی از حوزه فعالیت تخته سبز است. فعالیت گروه آموزشی تخته شامل موارد زیر است :

  • آموزش مقطع ابتدایی
  • آموزش مقطع اول متوسطه
  • آموزش مقطع دوم متوسطه
  • تدریس دروس پایه و تخصصی دانشگاه
  • هدایت تحصیلی و مشاوره
  • تولید محتوای آموزشی در قالب جزوه و نمونه سوال
  • معرفی مدارس برتر استان

انتخاب معلم خصوصی ریاضی پایه چهارم دبستان و سایر اساتید بر اساس سطح دانش بالا ،فن بیان قوی و نظم و اخلاق مداری است. هر فرد پس از سنجش تخصصی و اخلاقی توسط کارشناسان، وارد این مجموعه می شود. ورود به تیم اساتید این مجموعه الزاما دلیل بر ماندگاری نیست. تمامی اساتید به صورت دوره ای از نظر توانمندی و میزان رضایت شاگردان و خانواده سنجیده می شوند. ما بر این باوریم حق هر انسان آموزشی صحیح توسط معلمی حاذق و دلسوز است.

 

فصل بندی تدریس خصوصی ریاضی چهارم ابتدایی

یکی از اهداف اصلی کتاب ریاضی پایه چهارم به چالش کشیدن دانش آموز در مسیر حلّ مسئله، از خواسته ی سوال تا رسیدن به جواب است. ساختار فعالیت های هر بخش به این منظور طراحی شده اند. هر دانش آموز در انجام این فعالیت ها با سوالات ذهنی درگیر خواهد شد و این موضوع زمانی که با کمک معلم همراه باشد، نتیجه ای مطلوب به دنبال دارد. در این راستا حضور معلم ریاضی در کنار دانش آموز به عنوان راهنما بدون شک می تواند نقشی بی بدیل ایفا کند. معلم در گفت وگوی ریاضی وار در کلاس با بسیاری از طرز فکرها، ایده ها و بدفهمی های هر دانش آموز مرتبط با هر فصل کتاب آشنا می شود .در جدول زیر محتوای کتاب ریاضی چهارم ابتدایی در یک نگاه بیان شده است :

فصل اول عددها و الگوها
فصل دوم کسر
فصل سوم ضرب و تقسیم
فصل چهارم اندازه گیری
فصل پنجم عددهای مخلوط و عدد اعشاری
فصل ششم شکل های هندسی
فصل هفتم آمار و احتمال

 

فصل اول – عددها و الگوها

الگویابی  یکی از فصل جذاب این کتاب است اما نیازمند خلاقیت دانش آموزان است. ایجاد خلاقیت در دانش آموز همانند فرمول دارای قاعده خاصی نیست که بتوان با حفظ کردن به آن رسید. خلاقیت الگویابی تنها با تغییر دیدگاه و حل طیف وسیعی نمونه سوال به دست می آید. بخش اول، تغییرو ایجاد دیدگاه به کمک معلم در تدریس خصوصی ریاضی چهارم ابتدایی شکل می گیرد. معلم مهارت نگاه کردن از زوایای دید مختلف به مسائل را آموزش می دهد. گاهی یک دانش آموز بر روی حل یک سوال از راه حلی خاص اصرار می کند که فقط موجب درگیری ذهن وی می شود. در حالیکه با تغییر زاویه دید می توان به جواب صحیح رسید.

بخش دوم برای کسب این خلاقیت حل نمونه سوالات گوناگون است که به تلاش دانش آموز بستگی دارد. معلم خصوصی ریاضی پایه چهارم دبستان موظف است بانک سوالات مختلف به عنوان ابزار در اختیار او قرار دهد. با حل نمونه سوالات مختلف، حل کردن تبدیل به مهارت در ضمیر ناخودآگاه دانش آموز می شود. قاعده الگویابی در زندگی روزمره و برخی مشاغل نیز بسیار کاربرد دارد. به عنوان مثال، در ساخت برج تایپه در کشور تایوان براساس ظاهر درخت بامبو الگو برداری شده است. درس های این بخش شامل موارد زیر است :

  • عدد نویسی
  • الگوها
  • ماشین ورودی – خروجی
  • معرفی میلیون

 

فصل دوم – کسر

امروزه حتی در بین برخی از بزرگسالان نیز مشاهده می کنیم که مفهوم کسر را به درستی فرا نگرفته اند. کسر به نوعی همان تقسیم است و زمانیکه فرد مفهوم مخرج و صورت را کامل متوجه شود به راحتی قادر به درک کسر خواهد شد. چهار عمل اصلی بین کسرها نیز چندان پیچیده نیست و از یک قاعده کلی پیروی می کند. مباحث بیان شده مربوط به این فصل در تدریس خصوصی ریاضی چهارم ابتدایی به شرح زیر است :

  • شناخت کسرها
  • جمع و تفریق اعداد کسری
  • تساوی کسرها
  • ضرب عدد در کسر

 

فصل سوم – ضرب و تقسیم

همه ما میدانیم که کاربرد ضرب و تقسیم چقدر در زندگی روزمره ما پر رنگ است. فرض کنید شما قصد خرید میوه دارید که قیمت هر میوه به ازای هر کیلو مشخص است. به عنوان مثال قصد دارید۲کیلو موز و ۳ کیلو سیب و ۲کیلو پرتقال بخرید. اگر شما با عملیات ضرب آشنا نباشید نمی توانید کل مبلغ پرداختی را محاسبه کنید. یا به عنوان مثال بخواهید عادلانه مقداری پول را بین نفراتی مشخص تقسیم کنید. در صورتی که به تقسیم مسلط نباشید این امر میسر نخواهد شد.اساس ریاضی بر پایه چهار عمل اصلی جمع، تفریق، ضرب و تقسیم است که در تدریس خصوصی ریاضی چهارم ابتدایی بسیار مهم است. افزایش سرعت در این چهار عمل موجب تقویت ذهن و پیشرفت ریاضی می شود.

شاید با پیدایش ساده ترین ابزارها مثل ماشین حساب به نظر برخی تسلط به ریاضی لزومی نداشته باشد. اما باید ریاضی را به دید یک مهارت نگاه کرد و تقویت آن تقویت ذهن و مغز دانست. استفاده از تکنولوژی خوب است اما وابسته شدن به آن شاید موجب کاهش توانمندی ها گردد. مطالب این فصل شامل موارد زیر است :

  • ضرب دو عدد دو رقمی
  • محسابه حاصلضرب
  • محاسبه های تقریبی
  • تقسیم و بخش پذیری
  • تقسیم بر عدد های یک رقمی
  • تقسیم بر عددهای دو رقمی

 

فصل چهارم – اندازه گیری

یکی دیگر از فصل های مهم این کتاب، بحث اندازه گیری است. شناخت ابزارهای اندازه گیری و نحوه استفاده از آن ها بسیار مهم است. اندازه گیری مبحثی ساده اما پرکاربرد است. به عنوان مثال یک خیاط، نجار و یا معمار لازمه شغلش، دانستن مفهموم اندازه گیری است. حتی اگر ضغل شما به طور مستقیم نیز با اندازه گیری سر و کار نداشته باشد، دانستن آن لازم است.

پیشنهاد با در تدریس خصوصی ریاضی چهارم ابتدایی استفاده فیزیکی از ابزارهای اندازه گیری است. ابزارهای مثل متر، خط کش، پیمانه، دماسنج و غیره، وسایلی هستند که در طول زندگی از آنها استفاده می کنیم. فرض کنید شما برای اتاق خود تصمیم به خرید فرش و پرده دارید. باید ابعاد کف اتاق و پنجره را محاسبه کنید و سپس از بازار خرید نمایید. اندازه گیری اشتباه مساوی است با خرید غلط و هدر رفتن پول. فصل چهارم از بخش های زیر تشکیل شده است :

  • زاویه
  • اندازه گیری زاویه
  • اندازه گیری زمان
  • اندازه گیری طول

 

فصل پنجم – عدد مخلوط و عدد اعشاری

پیشنهاد می شود معلم خصوصی ریاضی پایه چهارم ابتدایی پس از آموزش کسر، این فصل را تدریس کند. بعضی از دانش آموزان بر اساس ظاهر اعشار، دچار ترس کاذب می شوند. در صورتیکه اعشار یکی از مباحث ساده این کتاب است. چنانچه دانش آموز ارزش مکانی اعشار و چهار عمل اصلی را به درستی بلد باشد، اعشار بسیار آسان است. این فصل متشکل از چهار بخش است :

  • عدد مخلوط
  • عدد اعشاری
  • جمع و تفریق عدد اعشاری
  • ارزش مکانی عدد اعشاری

 

فصل ششم – شکل های هندسی

زمانیکه در دوره دوم متوسطه ما هندسه را آموزش می دهیم، برای بسیاری از دانش آموزان درسی سخت است. شاید علت سختی این درس را عدم تفهیم درست در پایه های پایین تر دانست. به این دلیل که بعضی از معلمان این درس را به صورت حفظی به دانش آموزان یاد می دهند. معلم خصوصی ریاضی پایه چهارم دبستان موظف است دید تجسمی و خلاقانه در دانش آموز ایجاد نماید. زیرا اساس درس هندسه خلاقیت و تجسم و لازمه موفقیت در آن، رسیدن به این دیدگاه است.

دانش آموزان در این بخش از کتاب با مباحث زیر اشنا می شوند:

  • عمود و موازی
  • چهار ضلعی ها
  • مساحت متوازی الاضلاع و مثلث
  • محیط و مساحت

 

فصل هفتم – آمار و احتمال

امروزه عصر، عصر ارتباطات است و تمامی از اطلاعات پیرامون ما به صورت کمی و کیفی هستند. برای استفاده کاربردی از این اطلاعات لازم است آن ها را به کمک آمار و ریاضی تحلیل کنیم. علم آمار در عرصه های بسیاری مثل پزشکی، بورس و اقتصادی، سیاسی، نجوم و غیره کاربرد دارد. آمار شاخه ای از ریاضیات است که به ما قدرت دید کلی برای تحلیل آن مسئله را می دهد. ما در تدریس خصوصی ریاضی چهارم نیز به شما این دید آماری را آموزش خواهیم داد.

آمار پلی است که ما را با تحلیل گذشته، به پیش بینی آینده می رساند. شما در زندگی روزمره بسیار با آن سر و کار دارید. به عنوان بورس، تعداد مبتلایان به کرونا یا سامانه هواشناسی نمونه هایی از کاربرد امروز است. احتمال نیز یکی دیگر از مباحث مهمی است که زندگی و به خصوص در اقتصاد کاربرد دارد. احتمال شما را از میزان ریسک انجام یا عدم انجام یک رویداد مطلع می کند. افراد موفق با نگاه آماری و محاسبه احتمال موفقیت در کاری اقدام به انجام آن می کنند. آمار و احتمال آخرین فصل کتاب است و در آن مطالب زیر بیان می شود :

  • نمودار خط شکسته
  • احتمال

 

تدریس خصوصی ریاضی نهم در کجا انجام می شود ؟

کلاس حضوری

گروه آموزشی تخته سبز جهت تدریس خصوصی ریاضی چهارم دو گزینه زیر را پیشنهاد می کند :

  • منزل و یا فضای شخصی دانش آموز
  • فضای آموزشگاه

به دلیل اینکه آرامش شرط اول برای افزایش کیفیت آموزش است، گزینه اول مناسب تر است.

کلاس مجازی

در سال های اخیر با افزایش سرعت اینترنت و استفاده رایج از گوشی های هوشمند، آموزش مجازی فراگیر شده است. آموزش آنلاین دارای مزایایی است که می خواهیم به آن بپردازیم :

۱-  حذف رفت و آمد که منجر به کاهش هزینه و صرفه جویی در زمان می شود.

۲- ارزیابی کیفیت کلاس توسط والدین و مشارکت در مباحث

۳- حذف محدودیت شرایط زمانی و مکانی ( این ویژگی مناسب افراد شاغل )

۴-  ضبط هر جلسه از کلاس و مرور چندین باره در شب های امتحان

 

===================================

مطالب مرتبط با تدریس خصوصی ریاضی چهارم ابتدایی :

کانال رسمی تلگرام گروه آموزشی تخته سبز

اینستاگرام گروه آموزشی تخته سبز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *