تدریس خصوصی ریاضی پنجم دبستان

تدریس خصوصی ریاضی پنجم دبستان

تدریس خصوصی ریاضی پنجم دبستان ( تقویتی و تیزهوشان )

معلم خصوصی ریاضی پنجم ابتدایی (به همراه جزوه و نمونه سوال امتحانی )

گروه آموزشی تخته سبز

۰۹۱۲۵۷۸۸۱۶۹

مدت زمان جلسه

۹۰ دقیقه

هزینه

 تمامی هزینه ها در صفحه نخست تخته سبز به روز شده است

نحوه برگزاری

حضوری و یا آنلاین ( به انتخاب دانش آموز و والدین)

نحوه ثبت درخواست کلاس

 تماس با شماره ۰۹۱۲۵۷۸۸۱۶۹ و یا ارتباط از طریق واتس اپ و تلگرام

 

تدریس داخل ایران


 

 

 

 

 

شمال تهران

شرق تهران

غرب تهران

جنوب تهران

خراسان رضوی

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

ایلام

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

همدان

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندارن

مرکزی

هرمزگان

یزد

تدریس خارج ایران

در سراسر دنیا به صورت آنلاین

 

چرا معلم خصوصی نیاز داریم ؟ ( معلم خصوصی ریاضی پنجم ابتدایی )

ممکن است هر فردی در طول مسیر آموزشی خود به این فکر کرده باشد که از معلم خصوصی استفاده کند. اما پیدا کردن معلم خصوصی با تجربه و دلسوز همواره یک دغدغه است. زیرا علاوه بر تسلط کافی به مطالب، می بایست بتواند به خوبی انتقال دهد. همچنین یک معلم باید قادر به ارتباط گرفتن با دانش آموز بوده و فضای مناسبی را مهیا نماید. ممکن است تا به این لحظه دچار شک و تردید برای گرفتن معلم خصوصی باشید. بد نیست قبل از ورود به بحث تدریس خصوصی ریاضی پنجم دبستان بدانیم چه افرادی به معلم خصوصی نیازمند هستند :

  • افرادی که در مدرسه از نحوه تدریس معلم خود رضایت ندارند و یا نمی توانند با او ارتباط بگیرند. معلمان مدارس در آموزش خود معمولا جمع را لحاظ می کنند و برای یک نفر سرعت کلاس را کند نمی کنند. همچین برخی از دانش آموزان قدرت گیراییشان در کلاس خصوصی بسیار بالاتر از کلاس جمعی است.
  • افراد درونگرا و خجالتی که قدرت پرسش در فضای عمومی را ندارند. در این شرایط زمانیکه سوالی در ذهن فرد باقی بماند برای او ایجاد مشکل می کند. به دلیل اینکه ریاضی زنجیره وار ادامه پیدا می کند، هر مشکلی در سالهای بعدی تاثیرگذار است.
  • اشخاصی که در فهم مطالب مشکل ندارند اما سرعت حل آنها پایین است. اکثر دانش آموزان در فهم سوالات و شروع حل مشکل دارند. در این حالت حضور معلم خصوصی ریاضی پنجم ابتدایی موجب تغییر زاویه دید دانش آموز می شود. دانش آموز قدم به قدم از حل معلم را همراهی می کند و مهارت حل سوال را کسب می نماید.
  • دانش آموزانی که به دلیل مشکلات شخصی و یا خانوادگی در سال های قبل دچار افت تحصیلی شده اند. با وجود معلم خصوصی، یادگیری و آموزش مطالب قبل انجام می گیرد

چرا ریاضی یاد بگیریم ؟ ( تدریس خصوصی ریاضی پنجم دبستان )

این سوال از برخی از دانش آموزان شنیده می شود که چرا ریاضی بخوانیم؟ در این بخش قصد را نمونه های کاربردی از علم ریاضی را برای درک بهتر شرح دهیم :

  •  اساس کدنویسی های درون کامپیوتر بر پایه علم ریاضیات است.
  • سفر فضاونوردان با سفینه به فضا، بد‌ون ریاضیات امکان پذیر نبود.
  • در بخش هنر به عنوام مثال طراحی دکوراسیون محاسبات ریاضی و هندسی لحاظ می شود.
  • زمانیکه اخبار روزانه و یا صفحات خبری را دنبال می کنیم اطلاعات آماری را مشاهده می کنیم. دانستن این اطلاعات مفید ناشی از تحقیقاتی بر اساس ریاضی است.
  • هرکدام از ما در طول زندگی حداقل یک بار به بانک مراجعه کرده ایم. اگر بانک و بانکداری نباشد چگونه امور مالی ما مدیریت شود. حسابداری و حسابرسی بدون علم ریاضی امکان پذیر نیست.
  • آشپزی، خیاطی و نجاری نیز مهارتی است که بر پایه اندازه گیری است. اندازه گیری با ابزارهایی مانند پیمانه و متر نیز زیرشاخه ریاضیات است.
  • کمتر آدمی است که از اماکن تاریخی و باستانی لذت نبرد. ترکیب هنر و ریاضی چنین زیبایی را رقم می زند. هر نقش و خطوطی که در این آثار میبینیم نتیجه علم هندسی است.

مواردی که بیان شد تنها بخشی از از کاربرد های ما در زندگی روزمره است. ریاضی در سایر علوم مانند شیمی، روانشناسی، فیزیک، زیست شناسی وغیره نیز نقش بسیار پررنگی دارد.  باید مفهوم ریاضی را بفهمیم و از درک و کاربرد آن لذت ببریم تا یادگیری آن آسان شود. باید به این مسئله دقت نمود که ریاضی تنها یک درس نیست بلکه نرمش ذهن است. هر بخش از بدن انسان برای تقویت همانند عضله ها نیازمند تمرین و نرمش است. ریاضی به مغز انسان کمک می کند که دید وسیعی نسبت به تمام مسائل داشته باشد.

 

آشنایی با تخته سبز

شروع فعالیت تخته سبز به سال ۱۳۹۳  باز می گردد. تعدادی از فارغ التحصیل دانشگاه های سراسری تهران و خواجه نصیر تصمیم به شکل گیری این مجموعه گرفتند. حوزه فعالیت های آموزشی تخته سبز تدریس، مشاوره، تولید محتوا را شامل می شود. هر کدام از اعضای این مجموعه در طول دوران تحصیل خود با چالش های سودمندی مواجه شدند. امروز تجارب مفید مان باعث شده است تا بتوانیم دانش آموزان را به درستی در مسیر تحصیل راهنمایی کنیم. حس رضایت دانش آموزان و والدین، یازخورد عملکرد با کیفیت از سمت ماست.

همانطور که بیان شد یکی از حوزه های فعالیت تخته سبز آموزش به صورت خصوصی یا گروهی است. تدریس خصوصی ریاضی پنجم دبستان توسط اساتید باتجربه و با بالاترین کیفیت در این مجموعه صورت می پذیرد. در ادامه به اهداف و ارزش های که این مجموعه در راستای آن گام بر داشته می پردازیم.

معیار انتخاب یک آموزشگاه

قبل از اینکه بخواهیم درباره معلم خصوصی ریاضی پنجم ابتدایی صحبت کنیم، بهتر است درباره معیارهای آموزشگاه بدانیم. اگر شما قصد انتخاب موسسه برای تدریس خصوصی ریاضی پنجم دبستان دارید، بهتر است این مطلب را بخوانید. در یک مسیر آموزشی مسیر و مقصد هر دو مهم است که بر اساس معیار آموزشگاه شکل می گیرد. گروه آموزشی تخته سبز از گام های ابتدایی تا به امروزکیفیت را سرلوحه خود قرار داده است. کیفیت بالا نتیحه هدف گذاری درست و ایده پردازی در مسیر آموزشی است. بد نیست که با معیارهای ما کمی آشنا شوید :

  • خلاقیت در آموزش با ابزارهای آموزشی و روش های نوین
  • ایجاد شرایط آموزشی یکسان در کشور و اعتقاد به حق معنوی هر دانش آموز
  • تولید و عرضه محتواهای آموزشی باکیفیت
  • هدایت آموزشی صحیح و ترسیم آینده ای روشن برای دانش آموزان

 

اهمیت معلم خصوصی ریاضی پنجم ابتدایی

هرچقدر به انتهای دوران ابتدایی نزدیک می شویم، اهمیت پایه ها بیشتر می گردد. برخی از دانش آموزان به دلیل ضریب هوشی بالا تصیمیم می گیرند در آزمون مدارس برتر شرکت کنند. نقطه انتخاب مسیر شرکت در المپیادها نیز می تواند از این پایه شروع شود. آموزش صحیح توسط معلم خصوصی ریاضی پنجم ابتدایی در این پایه بسیار حیاتی است. سنجیدن توانایی دانش آموز توسط معلمان و والدین می تواند منجر به مسیر روشنی برای او شود.

سر فصل های تدریس خصوصی ریاضی پنجم دبستان

آموزش این کتاب توسط معلم خصوصی ریاضی پنجم ابتدایی بر اساس بودجه بندی آموزش و پرورش مطابق جدول زیر است :

فصل بندی کتاب ریاضی پنجم در یک نگاه
فصل اول عددنویسی و الگوها
فصل دوم کسر
فصل سوم نسبت تناسب درصد
فصل چهارم تقارن و چندضلعی ها
فصل پنجم عددهای اعشاری
فصل ششم اندازه گیری
فصل هفتم آمار و احتمال

فصل ۱- عددنویسی والگوها

یکی از فصول خلاقانه کتاب در تدریس خصوصی ریاضی پنجم دبستان ، فصل اول آن، الگو است. در این بخش دانش آموز خلاقیت الگویابی را یاد می گیرد که در زندگی نیز مهم است. به کمک الگویابی روند تغییر یک فرآیند را به دست آمده و اطلاعات لازم استخراج می شود. یکی از راه های تقویت ذهن در الگویابی حل طیف وسیعی از مسائل است.

بسیاری از مثال های این زمینه، راه حل های متفاوتی را به همراه دارند. به طوریکه بعضی از دانش آموزان در شروع حل دچار مشکل می شوند. معلم خصوصی ریاضی پنجم ابتدایی در این مسیر همگام با دانش آموز شده و به او ایده می دهد. خلاقیت و بررسی زوایای دید مختلف لازمه ی این فصل از کتاب پنجم است.

 

فصل ۲- کسر

مفهوم کسر جز مواردی است که حتی بعضا دانش آموزان در سال های بعد نیز ضعیف عمل می کنند. ارزش یک کسر را مخرج و صورت آن مشخص می کنند که محاسبه این ارزش کمی دشوار است. می باید قبل از ورود به چهار عمل اصلی روی کسرها، محاسبه ارزش آن یاد گرفته شود. مقایسه کسرها نیز در این بخش بر اساس ارزشمندی هر کسر است.

در ادامه دانش آموزان عملیات جمع، تفریق، ضرب و تقسیم کسرها را فرا می گیرند. لزوما اعداد به شکل کسری نیست بلکه ممکن است اعشار یا مخلوط باشند. تبدیل اعداد اعشاری و یا مخلوط به کسر نیز تمرین و مرور سال های قبل است.

 

فصل ۳- نسبت، تناسب، درصد

آیا می‌دانستید گرایش ذهن اکثر انسان ها، نسبی گرا است ؟ تقریبا همه انسان ها با مقایسه و نسبی سنجی به نتیجه گیری می‌رسد. به عنوان مثال اکثر صفاتی که ما در محیط پیرامون مان استفاده می کنیم نسبی است. ریاضی نیز از این قاعده مستثنی نیست و نسبت و تناسب یکی از موارد مهم در ریاضیات است. این مبحث ساده و پرکاربرد باید توسط معلم خصوصی ریاضی پنجم ابتدایی با درک محیطی بیان شود.

قطعا شنیده اید که فلان بانک درصد مشخصی سود پرداخت می کند. اما بسیاری از مردم قادر به محاسبه نیستند بخاطر این که مفهوم درصد برایشان صحیح بیان نشده است. پیش نیاز درک مفهوم درصد، یادگیری درست تناسب است.

 

فصل ۴- تقارن و چند ضلعی ها

آنچه در این تدریس خصوصی ریاضی پنجم دبستان مربوط به این فصل بیان می شود :

  • تقارن محوری
  • تقارن مرکزی
  • زاویه و نیمساز
  • چند ضلعی ها
  • مجموع زوایای چند ضلعی ( زوایای داخلی و خارجی چندضلعی ها )

 

فصل ۵- عددهای اعشاری

زمانیکه شما مفهوم کسر را به درستی متوجه شده باشید، بحث اعداد اعشاری بسیار ساده می گردد. چهار عمل اصلی اعداد اعشاری تفاوت چندانی با حالت عادی ندارد. کافیست قاعده آن را بدانید تا بتوانید به راحتی محاسبه آن را انجام دهید. در تدریس خصوصی ریاضی پنجم دبستان نیز به این بخش اهمیت ویژه ای داده می شود.

معمولا اعداد اعشاری با ظاهر ترسناک موجب می شوند ظاهر مسئله سخت جلوه کند. از دید دانش آموزان سوالات محاسباتی با اعشار، مسائل چالشی است. کاربرد اعشار را می توان در بحث اندازه گیری به خوبی درک نمود. زمانی که صحبت از دقت اندازه گیری باشد قطعا مفهوم اعشار نمود پیدا می کند.

 

فصل ۶- اندازه گیری

اندازه گیری از گذشته تا به امروز همیشه همراه بشر بوده است. به طوریکه امروز در بسیاری از امور مانند ساخت و ساز، طراحی لباس و سایر مشهود است. با گذشت زمان برای هر کمیت یکای مشخص گردید تا با آن سنجیده شود. پیشنهاد ما برای معلم خصوصی ریاضی پنجم ابتدایی این است که این فصل را با ابزار شهودی آموزش دهد.

زمانیکه دانش آموز با بحث اندازه گیری آشنا شد، مفهوم ابعاد به او آموزش داده می شود. محاسبه طول، عرض، مساحت و حجم از موارد مهم این بخش است. دانش آموز در فصل با محیط و مساحت دایره و چندضلعی ها و گنجایش آشنا می شود.

 

فصل ۷- آمار و احتمال

آخرین فصل در تدریس خصوصی ریاضی پنجم دبستان ، مبحث آمار و احتمال است. آمار یکی از شاخه های علم ریاضی است که امروزه با آن بسیار سر و کار داریم. در اخبار، هواشناسی و روزنامه ها قطعا اطلاعات آماری به گوشتان خورده است. درستی اطلاعات آماری برای تصمیم گیری به قدری حیاتی است که تاثیر مستقیم در نتیجه دارد.

در جهان هستی بسیاری از موارد قطعیتی در رخ دادن آن وجود ندارد. حال اگر این رویداد برای ما مهم باشد نیاز داریم از احتمال موفقیت در آن مطلع شویم. قوانین احتمال یکی از مباحث ریاضیات است که کاربرد آن  به ویژه  در اقتصاد به چشم می خورد.

 

چند سوال درباره کلاس تدریس خصوصی ریاضی پنجم دبستان

زمان برگزاری  ؟

برای هماهنگی معلم خصوصی ریاضی پنجم ابتدایی ، تنها کافیست با شماره ۰۹۱۲۵۷۸۸۱۶۹ تماس بگیرید. قدم اول برنامه ریزی است که بعد از جلسه اول معارفه رویه کلاس ها مشخص می گردد . برگزاری کلاس از نظر زمانی دارای قوانین زیر است که والدین، دانش آموزان و مدرسان ملزم به رعایت آن هستند :

  • هماهنگی کلاس های خارج از برنامه آموزشی با استاد، ۲۴ ساعت قبل از زمان پیشنهادی
  • لغو یا جابجایی کلاس از سوی مدرس باید قبل از ۲۴ ساعت مانده به شروع کلاس انجام شود.
  • لغو یا جابجایی از سوی شاگردان قبل از ۲۴ ساعت مانده به شروع کلاس، پرداخت هیچ هزینه ای لازم نیست
  • لغو یا جابجایی از سوی شاگردان از ۲۴ الی ۲ ساعت مانده به شروع کلاس، پرداخت ۲۵ درصد از هزینه آن جلسه
  • لغو یا جابجایی از سوی شاگردان از ۲ ساعت مانده تا لحظه شروع کلاس، پرداخت ۵۰ درصد از هزینه آن جلسه

 

همانطور که در ابتدا بیان شد زمان تعریف شده برای هر جلسه تدریس خصوصی ریاضی پنجم دبستان ۹۰ دقیقه است. اما اساس کار بر پایه کیفیت و جمع بندی است نه زمان. چنانچه برای جمع بندی بخشی از درس نیاز به چندین دقیقه بیشتر باشد مدرسان باید مطالب را به انتها برسانند. همانگی زمان کلاس و مدت آن بین طرفین به صورت قراردادی است. به عنوان مثال شاید فردی بخواهد شب امتحان از زمان تدریس بیشتری بهره مند شود. در این صورت میزان حق التدریس کلاس به نسبت افزایش زمان، تغییر خواهد کرد.

 

نحوه واریز حق التدیس معلم خصوصی ریاضی پنجم ابتدایی ؟

هزینه هر جلسه قبل و یا حین جلسه میبایست واریز گردد. هزینه و طرح تخفیفات کلاس های کلیه مقاطع را در صفحه اصلی تخته سبز می توانید مشاهده کنید. هزینه جلسات علاوه برپایه تحصیلی به تدریس تخصصی برای کنکور و تیزهوشان نیز بستگی دارد. 

به منظور تسهیل در فرآیند پرداخت هزینه تدریس خصوصی ریاضی پنجم دبستان ، چندین روش مهیا شده است:

در صورت پرداخت آنلاین بانکی، ارسال عکس رسید برای مدرس یا مجموعه الزامی است.

================================

مطالب مرتبط با تدریس خصوصی ریاضی پنجم دبستان :

کانال رسمی تلگرام گروه آموزشی تخته سبز

اینستاگرام گروه آموزشی تخته سبز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *