تدریس خصوصی ریاضی نهم

تدریس خصوصی ریاضی نهم

تدریس خصوصی ریاضی نهم ( تقویتی ، تیزهوشان ، تست زنی )

معلم ریاضی پایه نهم

آزمون ورودی مدارس برتر ( انرژی اتمی ، علامه حلی وطباطبایی ، سلام و … )

گروه آموزشی تخته سبز

۰۹۱۲۵۷۸۸۱۶۹

چرا ریاضی یاد بگیریم ؟ ( تدریس خصوصی ریاضی نهم )

بسیاری از دانش آموزان از معلمان ریاضی یا والدین خود می‌پرسند که چرا یادگیری ریاضیات ضرروت دارد؟ می توان ادعا کرد دروس ریاضی یکی از اصلی ترین دروس در دوران آموزش برای هر فرد است. نگرش مثبت یا منفی والدین و محیط به طور مستقیم می‌تواند بر نگرش و عملکرد دانش آموز تاثیر گذار باشد. گاهی چالش ریاضی بقدری سنگین می شود که دانش آموز نسبت به ادامه آن بی انگیزه می گردد. لازمه ایجاد انگیزه، آموزش درست،تشویق و ممارست در عمل است تا منجر به کسب موفقیت شود.

اگر ریاضی را به چشم یک مهارت نگاه کنیم، دانستن آن برای هر نفر لازم است. امروزه همه علوم وفنون مستقیم و غیرمستقیم به ریاضی وابسته است. علوم و رشته هایی مانند پزشکی، عکاسی، ورزش، شیمی و  … به علم ریاضی نیازمند هستند. تمرین و فعالیت ریاضی مثل نرمش کمک به تقویت حافظه شما می کند. به همین دلیل ما در تدریس خصوصی ریاضی نهم اولویتمان ایجاد رغبت و انگیزه و آمادگی ذهنی فرد است.

علت مهم بودن پایه نهم ؟

پایه نهم مرزی برای انتخاب رشته و تغییر مقطع تحصیلی متوسطه دانش آموز است. در این پایه بر اساس نمرات پایان ترم دانش آموز، یک هدایت تحصیلی به او داده می شود. که هر فرد رشته ای از بین علوم ریاضی فیزیک، تجربی، انسانی، فنی حرفه ای و کاردانش را انتخاب نماید. همچنین در این پایه، برخی از دانش آموزان برای شرکت در آزمونهای ورودی مدارس برتر اقدام می نمایند. لازمه رسیدن به موفقیت در آزمون ها، یادگیری مفهومی دروس متوسطه اول و کسب مهارت تست زنی است.

همانطور که بیان شد هدایت تحصیلی و انتخاب رشته در این پایه انجام می شود. به این معنا که مسیر زندگی هر فرد در این پایه شکل می گیرد. در صورت عدم آموزش و مشاوره صحیح، ممکن است فرد به مسیر غلطی هدایت گردد. این انتخاب غلط در آینده منجر به افت تحصیلی و حس یأس در دانش آموز می شود. از اینرو باید والدین و معلمان بادقت بیشتری در پایه نهم به دانش آموزان در انتخاب رشته کمک نمایند.

بودجه بندی آموزشی کتاب نهم

فصل بندی کتاب ریاضی پایه نهم

۱ : مجموعه ها
۲ : عددهای حقیقی
۳ : استدلال و اثبات در هندسه ( نیازمند ایجاد خلاقیت و دید هندسی در دانش آموز توسط معلم ریاضی پایه نهم است )
۴ : توان وریشه
۵ : عبارت های جبری
۶ : خط و معادله های خطی
۷ : عبارت های گویا
۸ : حجم و مساحت

آشنایی با تخته سبز

تخته سبز دراسفند سال ۱۳۹۳ با برنامه ریزی و همفکری فارغ التحصیلان دانشگاه های سراسری تهران شکل گرفت. لازمه ورود به این حوزه درک اعضای تخته سبز، ازدغدغه های مسیر آموزش از نگاه فراگیران بود. فعالیتهای این مجموعه شامل آموزش خصوصی و گروهی (حضوری و آنلاین)، جزوه و نمونه سوال امتحانی و مشاوره است. تخته سبز با هدف خدمات رسانی با کیفیت همواره در اتاق فکر خود به دنبال خلق نوآوری در آموزش است. در ادامه با اهداف اصلی و ارزش گذاری های این مجموعه بیشتر آشنا خواهید شد.

اهداف و ارزش های تخته سبز

انتخاب یک مرکز آموزش بر اساس ارزیابی معیارهای آن مرکز بسیار مهم است. مسیر آموزشی همانند یک دومینو تا انتهای آینده کاری هر فرد نیز تاثیر گذار است. به همین جهت شما می بایست قبل از انتخاب، کیفیت عملکرد هر مجموعه را به خوبی سنجیده باشید. معیارها و اهداف یک مجموعه می تواند سرمنشا عملکرد و خروجی آن باشد. اهداف شکل گیری گروه آموزشی تخته سبز به شرح زیر است :

  • خلاقیت در آموزش و ارائه خدمات آموزشی باکیفیت
  • ایجاد بستر آموزشی یکپارچه در سراسر کشور و اعتقاد به حق آموزش برای هر داوطلب
  • تولید و عرضه محتواهای آموزشی مانند جزوات، نمونه سوالات مشابه امتحانی استاندارد
  • هدایت آموزشی هر دانش آموز و دانشجو به عنوان مشاور در هر مقطع

 

تدریس خصوصی ریاضی نهم :

تدریس خصوصی ریاضی نهم شامل چندین بخش است. همانند عملکرد چرخ دنده ها برای چرخش یک ساعت، هر بخش می بایست صحیح عمل کند:

معلم ریاضی پایه نهم

انتخاب استاد و معلم به عنوان رکن اصلی کلاس آموزش بسیار حائز اهمیت است. گروه تخته سبز برای انتخاب اساتید و معلمان خود سه معیار اساسی را داراست :

  • سطح معلومات و دانش بالا
  • فن بیان قوی
  • اخلاق و انضباط

هر استاد و معلم  پس از آزموده شدن بر اساس سه فاکتور فوق، وارد تخته سبز می شود. معلمان و مدرسان پس از ورود به مجموعه به صورت دوره ای ارزیابی می شوند. بدین صورتکه هر مدرس از نظر توانمندی و میزان رضایت از سمت دانش آموزان و خانواده هایشان نمره دریافت می کند. ارزش گذاری در انتخاب معلمان در راستای این باور است که آموزش درست حق هر دانش آموز است. تمامی اساتید تخته سبز فارغ التحصیلان دانشگاه های معتبر و معلمانی دلسوز و باتجربه هستند.

جزوه

درهر آموزشی پیشنهاد اول کتاب مرجع مربوط به آن درس است. گاهی ممکن است دانش آموزشی قادر به برقرار ارتباط با نحوه بیان کتاب مرجع نباشد. این نحوه بیان و عدم برقراری ارتباط موجب سردرگمی در دانش آموز می شود. در این صورت پیشنهاد ما، وجود یک جزوه کمک درسی مناسب در کنار کتاب مرجع است. ویژگی اصلی جزوه کمک درسی بیان نکات و درسنامه به صورت خلاصه و بیانی ساده است. جزوات کمک درسی را می توان به سه دسته کلی تقویتی، تیزهوشان، نکته و تست تقسیم بندی نمود.

بنا به تشخیص معلم ریاضی پایه نهم جزوه کمک درسی در اختیار دانش آموز قرار داده می شود.  دانش آموز میبایست ابتدا از کتاب مباحث را مطالعه نماید سپس در صورت نیاز به جزوات رجوع کند. جزوه کمک آموزشی با مثال های حل شده فضایی بهتر برای یادگیری دانش آموز ایجاد می کند.

مشاوره و راهنمای تحصیلی

مشاوره تحصیلی به منزله تحمیل نمودن یک مسیر آموزشی به دانش آموز نیست. مشاوره تلاش می کند به هر فرد هنر چگونه آموختن را یاد دهد. ابتدا در این مسیر چندین گام با دانش آموز همراه می شود تا نقاط ضعف و قوت او را بیابد. سپس با برنامه ریزی آموزشی کمک به اصلاح نقاط ضعف آن می کند.

گاهی دانش آموز با ضریب هوشی بالا تمام تلاش خود را می کند اما موفق نمی شود. به این دلیل که موفقیت نتیجه درست درس خواندن است، نه زیاد خواندن. مشاور با آگاهی به این علم، با چالش های این مسیر آشناست. راهنمای تحصیلی براساس شناخت از دانش آموز برنامه آموزشی متناسبی را تنظیم می کند.

 

نمونه سوال امتحانی 

با فرار سیدن ایام امتحان ممکن دانش آموزان تازه به فکر یادگیری مطالب جدید باشند. ایام امتحان تنها زمان جمع بندی و حل طبف وسیعی از نمونه سوال امتحانی است. حل شبه سوال امتحانی دارای مزایایی است که در ادامه به آن می پردازیم: 

  • افزایش سرعت عمل دانش آموز
  • کاهش استرس
  • روبه رو شدن با چالش های حل سوال سخت
  • آشنایی با طیف گسترده از دسته بندی سوالات

گروه تخته سبز با در اختیار داشتن بانک سوالات قوی این دغدغه را در دانش آموز از بین می برد. بانک سوالات به سه دسته ساده (تقویتی)، سخت (تیزهوشان) و تستی تقسیم می شود. انتخاب نوع سوالات شبه امتحانی بر اساس صلاح دید معلم و توانمندی دانش آموز به وی داده می شود.

دانش آموز

در روند تدریس خصوصی ریاضی نهم ، علاوه برای تدریس معلم، تلاش دانش آموز نیز مهم است. زیرا چنانچه مابقی موارد ایده آل باشد ولی دانش آموز تلاش نکند منجر به شکست می شود. معلمان تخته سبز با ایجاد اشتیاق، دانش آموز را به سمت تلاش و پشتکار سوق می دهند. ایجاد انگیزه موجب تلاش های دانش آموز در زمان های خارج از کلاس می شود.

 

تدریس خصوصی ریاضی نهم در چه فضایی ؟

برگزاری کلاس های حضوری

مجموعه تخته سبز دو فضا برای تدریس خصوصی ریاضی نهم پیشنهاد می کند :

  • منزل و یا فضای شخصی
  • فضای آموزشی در آموزشگاه

به دلیل اینکه آرامش شرط اول برای افزایش کیفیت آموزش است، گزینه اول مناسب تر است. محیط خانه و یا فضای شخصی به دلیل سازگاری با روحیات دانش آموز محل مناسب تری برای آموزش است. در صورت انتخاب این حالت، مدرسان تخته سبز به منزل دانش آموز جهت تدریس مراجعه می کنند. چنانچه شخصی دارای فضای مناسب برای آموزش نباشد، ما بدین منظور مکان آموزشی استانداردی را مهیا نموده ایم. بر اساس برنامه ریزی موجود و راس زمانی مشخص دانش آموز و استاد در محل تعیین شده حضور پیدا خواهند کرد.

برگزاری کلاس های مجازی

به احتمال زیاد در چند سال اخیر پیرامون خود واژه آموزش آنلاین را شنیده اید. بعد از پیدایش کرونا و همچنین به دلیل افزایش سرعت اینترنت در دهه اخیر تدریس مجازی بسیار رایج گردید. تدریس آنلاین در صورتیکه استاد فن بیان قوی و پیگیری لازم را داشته باشد تفاوتی با تدریس حضوری ندارد. در این روش تنها به وسایل ارتباطی مثل کامپیوتر، تبلت و یا گوشی و همچنین اینترنت پرسرعت نیاز است. بد نیست کمی با مزایای آن آشنا شویم :

۱-  کاهش هزینه و صرفه جویی در زمان به دلیل عدم احتیاج به ایاب و ذهاب

۲- کنترل رویه کلاس، پیشرفت فرزند و روش تدریس معلم ریاضی پایه نهم توسط والدین

۳- حذف محدودیت شرایط زمانی و مکانی ( این ویژگی مناسب افراد شاغل )

۴-  ضبط ویدئو کلاس ها مرور چندین باره آن در شب های امتحان

 

معلم ریاضی پایه نهم داخل ایران

یکی از ارزش ها و معیارهای مجموعه تخته سبز، ایجاد شرایط یکسان آموزشی در کل کشور است. در راستای این همسان سازی برای تدریس خصوصی ریاضی نهم در بسیاری از شهرها مشغول به فعالیت است:

معلم ریاضی پایه نهم
استان شهر
تهران تمامی مناطق ۲۲ گانه شمال ، شرق ، غرب و جنوب تهران
اصفهان اصفهان ، نطنز ، نائین ، اردستان ، نجف آباد ،آران و بیدگل ، شهرضا و ….
فارس شیراز ،  کازرون ، جهرم ، داراب ، نیریز ، فسا ، اقلید و . . .
خراسان رضوی مشهد ، نیشابور ، سبزوار ، تربت حیدریه ، تربت جام ، کاشمر ، گناباد و…
آذربایجان شرقی  تبریز ، مراغه ، مرند ، میانه ، بناب و….
گیلان رشت ، لاهیجان ، لنگرود ، آستارا ، منجیل ، رودبار ، رودسر و …
مازندران آمل ، بابل ، ساری ، قائمشهر ، تنکابن ، رامسر ، چالوس ، نوشهر و …
یزد یزد ، اردکان ، میبد ، بافق ، تفت ، مهریز و ….
بوشهر بوشهر ، عسلویه ، گناوه ، کنگان ، جم ، بندر دیلم و ….
کرمانشاه و کردستان سنندج ، سقز ، بانه ، مریوان ، کامیاران و قصرشیرین ، پاوه ، گیلانغرب ، سنقر
گلستان گرگان ، علی آباد ، آزاد شهر ، ترکمن ، بندر گز  و . . .
خوزستان اهواز ، دزفول ، خرمشهر ، امیدیه ، مسجد سلیمان ، بهبهان ، شوشتر و …
و سایر استان ها و شهرها 

 

تدریس خارج  از ایران

آموزش خدمتی است که حد و مرز نخواهد داشت. باهدف کمک به هموطنان خارج از کشور، این مجموعه کشورهای دیگر به صورت آنلاین خدمات ارائه می دهد. مزایای دریافت معلم از داخل ایران برای هموطنان خارج از کشور شامل موارد زیر است :

  • تطابق فرهنگی
  • هزینه کمتر
  • برگزاری کلاس به صورت آنلاین و عدم احتیاج به رفت و آمد

در صورت تمایل به دریافت کلاس از طریق واتساپ، تلگرام با شماره ۰۹۱۲۵۷۸۸۱۶۹ تماس بگیرید.

نحوه رزرو وثبت درخواست جلسات

جهت رزرو معلم ریاضی پایه نهم ، با شماره ۰۹۱۲۵۷۸۸۱۶۹ تماس بگیرید. در جلسه اول سنجش دو سویه بین والدین ، دانش آموز و مدرس صورت می گیرد. بدین صورت که معلم میزان گیرایی ونقاط قوت و ضعف دانش آموز را می سنجد. به طور متقابل والدین میزان کیفیت آموزش اساتید را بررسی می کنند. قوانین برگزاری و رزور کلاس ها به شرح زیر است :

  • ارائه زمان پیشنهادی برای کلاس حداقل قبل از ۲۴ ساعت
  • کنسل و یا تغییر زمان کلاس قبل از ۲۴ ساعت به شروع کلاس، پرداخت وجه لازم نیست.
  • لغو یا جابجایی  از ۲۴ الی ۲ ساعت مانده به شروع کلاس، پرداخت ۲۵ درصد از هزینه آن جلسه
  • لغو یا جابجایی از ۲ ساعت مانده تا لحظه شروع کلاس، پرداخت ۵۰ درصد از هزینه آن جلسه
  • مدت زمان رایج برای هر جلسه ۹۰ دقیقه
  • در صورت تمایل به افزایش زمان کلاس، هزینه نیز به همان میزان افزایش می یابد.

در مجموعه تخته سبزانتقال کامل مفاهیم و جمع بندی مبجث بسیار مهم است. برای تمامی معلمان تخته سبز رساندن مبحث به سرانجام اهمیت بیشتری نسبت به اتمام زمان جلسه دارد. از این رو چنانچه چندین دقیقه اضافی نیز از زمان جلسه گذشته باشد هزینه اضافی دریافت نمی شود.

 

هزینه کلاس های تدریس خصوصی ریاضی نهم

هزینه هر کلاس تا قبل از شروع آن جلسه می بایست پرداخت شود. در صورت عدم پرداخت به منزله کنسل نمودن کلاس است. هزینه کلاس برای کلیه مقاطع در صفحه اصلی تخته سبز قابل مشاهده است. هزینه هر کلاس بسته به مقطع تحصیلی، تقویتی، تیزهوشان و یا کنکورقابل تغییراست. ضمنا مجموعه کلاس ها شامل تخفیفاتی است که بر اساس طرح ها، هر فرد می تواند از آن استفاده نماید.

روش های پرداخت حق التدریس مدرسان و اساتید تخته سبز به شرح زیر است:

ارزیابی عملکرد اساتید و معلمان

کارشناسان گروه تخته سبز بر اساس فاکتورهای ارزیابی بیان شده برای اساتید به هر مدرس نمره اختصاص می دهند. این ارزیابی به صورت دوره ۶ ماه و دریافت بازخورد از شاگردان و خانواده انجام می گردد. که در انتها منجر به ادامه همکاری و یا قطع همکاری با هر معلم می گردد. زیرا بر این باوریم حق معنوی هر دانش آموز، معلمی باتجربه، دلسوز و با فن بیان قوی است. امروزه ارزش آموزش و نقش به سزای آن در جامعه بر هیچکس پوشیده نیست. برای بهره مندی از خدمات آموزشی تدریس خصوصی ریاضی نهم با کیفیت، استاندارد و با قیمتی مناسب به تخته سبز اعتماد کنید.

==================================

مطالب مرتبط با تدریس خصوصی ریاضی نهم :

کانال رسمی تلگرام گروه آموزشی تخته سبز

اینستاگرام گروه آموزشی تخته سبز

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *