تدریس خصوصی ریاضی هشتم

تدریس خصوصی ریاضی هشتم

معلم خصوصی ریاضی پایه هشتم

تدریس خصوصی ریاضی هشتم

تقویتی ، تیزهوشان و آمادگی برای آزمون ورودی

 ۰۹۱۲۵۷۸۸۱۶۹

 کاربرد آموزش علم ریاضی ( تدریس خصوصی ریاضی هشتم )

ریاضی همانند یک زبان است، زبانی که علایم، نشانه ها و قواعد خاص خود را داراست. شاید درست نباشد که آموزش ریاضی را فقط با دید یادگیری یک درس نگاه کنیم. ریاضی برای برخی افراد درس سختی است. گاهی می شنویم :

 چرا ریاضی بخوانیم؟

این فرمول ها کجای زندگی به کار می آید؟

ریاضی به چه درد می‌خورد؟

قبل از آن که بخواهیم به تدریس خصوصی ریاضی هشتم بپردازیم بهتر است علت یادگیری ریاضی را بدانیم. آموزش ریاضی یک مهارت و توانمندی کاربردی در تمامی عرصه های زندگی است. یادگیری دقیق این علم موجب افزایش قدرت تفکر منطقی و توانمندی رفع نیازهای دانش آموزان می شود. علت اصلی آموزش ریاضی در مدارس شکل گیری رشد ذهنی و نظم  فکری است. بنابراین والدین و معلمان باید دقت کنند ریاضی درس حفظی نیست و نباید وادار کنند.

 ساختار کتاب ریاضی معمولا از سه قسمت فعالیت، کاردرکلاس و تمرین تشکیل شده است. دو بخش اول توسط دانش آموز و کمک معلم در کلاس پاسخ داده می شود. به این وسیله دانش آموز قدم های ابتدایی در تحلیل مسئله را فرا می گیرد. در ادامه به منوظر تثبیت مطالب، پاسخ دادن به تمرین ها کاملا به عهده ی دانش آموز است.

علت مطالعه ریاضی پایه هشتم ؟

دوره اول متوسطه که پایه هفتم، هشتم و نهم را شامل می شود. در این دوره دانش آموزان توسط معلم خصوصی ریاضی پایه هشتم آماده آشنایی با مباحث جدید می شوند. پایه هشتم نیز بعنوان مقطعی از این دوره، در تعیین رشته تحصیلی در آینده نقش بسزایی دارد. بنابراین چنانچه دانش آموز تحت آموزش درست قرار گیرد، هنگام انتخاب رشته تحصیلی دچار خطا نمی شود. ریاضی نیز یکی از ارکان اصلی این مسیر است و میبایست در فراگیری آن تلاش نمود.

پیوستگی مطالب بین پایه ها در دوره اول متوسطه بسیار مشهود است. بدین صورت که حتی بسیاری از سرفصل ها نام مشترکی در سه پایه دارند. این مسئله نشان می دهد لازمه فراگیری هر پایه، تسلط به پایه های قبلی است. به همین دلیل است که درنقطه سرنوشت ساز انتخاب رشته سال نهم، پایه هشتم نیز مهم است.

سر فصل های تدریس خصوصی ریاضی هشتم  :

آموزش این کتاب توسط معلم خصوصی ریاضی پایه هشتم بر اساس بودجه بندی آموزش و پرورش مطابق زیر است :

فصل ۱- عددهای صحیح و گویا

این فصل شامل دسته بندی مجموعه اعداد در ریاضی است. دانش آموز با مجموعه اعداد طبیعی، حسابی، صحیح، گویا، گنگ و حقیقی آشنا می شود. همچنین اجتماع و اشتراک مجموعه ها و مفهوم تهی را یاد می گیرد.

          آنچه در ریاضی هفتم درباره اعداد کسری و مخلوط فراگرفته شده، دراین فصل تکمیل می گردد. درانتهای فصل دانش آموز با چهارعمل اصلی روی کسر و تبدیل کسر به مخلوط آشنا خواهد شد.

فصل ۲- حساب عددهای طبیعی

دانش آموزان در این فصل دسته بندی اعداد را از نگاهی دیگر یاد می گیرند. با مفهوم اعداد اول و مرکب و همچنین بخش پذیری به اعداد اول آشنا می شوند. یادگیری بخش پذیری و تجزیه درختی یکی از موارد پرکاربرد در ریاضیات است. پس از فراگیری مفهوم بخش پذیری ، نحوه محاسبه شمارنده های هر عدد آموخته می شود. در بخش آخر مفهوم بزرگترین شمارنده مشترک و کوچکترین مضرب مشترک بیان می شود.

فصل ۳- چندضلعی ها

آنچه در این فصل توسط معلم خصوصی ریاضی پایه هشتم تدریس می شود :

  • مفهوم چند ضلعی
  • چند ضلعی منتظم
  • چند ضلعی محدب و مقعر
  • زوایای متمم، مکمل و متقابل به راس
  • انواع چهارضلعی
  • محاسبه زوایای داخلی و خارجی چندضلعی ها

فصل ۴- جبر ومعادله

این فصل یکی از فصل های بسیار مهم این کتاب است. زیرا همانطور که بیان شد معادله و قدرت حل آن یک توانمندی در زندگی است. معلم خصوصی ریاضی پایه هشتم در ابتدای این فصل مفهوم جمله جبری را آموزش می دهد. کاربرد جملات جبری در فصل های ریاضی نهم بسیار پرکاربرد است. دانش آموز در این فصل با گام های حل معادله درجه اول آشنا می شود.

فصل ۵- بردار و مختصات

مفهوم بردار، جهت و راستا یکی دیگر از مواردی است که نمود در محیط اطرافمان دارد. در عین سهولت این فصل، کاربرد در درس فیزیک دوم متوسطه بسیار زیاد است. در این فصل مفهوم بردار، جهت و راستای آن آموخته می شود. سپس دانش آموز عمل جمع و تفریق و قرینه سازی بردار را یاد می گیرد.

فصل ۶- مثلث

یکی از فصل های هندسی کتاب ریاضی هشتم، فصل مثلث است. دانش آموزان قبلا با انواع مثلث ها آشنا شده اند. در این فصل از کتاب مفهوم تشابه و هم نهشتی مثلث ها آموزش داده می شود. چنانچه در مبحث هم نهشتی درست بیان شود، دانش آموز در درس هندسه دوم متوسطه به مشکل نخواهد خورد. زیرا اساس اثبات بسیاری از مسائل به کمک هم نهشتی است.

در ادامه ی این فصل رابطه مهمی به نام فیثاغورس آموزش داده می شود. قضیه  بسیار مشهور است و احتمالاً تاکنون در جاهای مختلفی آن را شنیده اید. این رابطه نیزدر اکثر مسائل هندسی که به مثلث قائم الزاویه مربوط است، کاربرد دارد.

فصل ۷- توان و جذر

برای بسیاری از دانش آموزان بحث توان و جذر کمی دشوار است. شاید دلیل آن پیچیدگی گفتار معلم خصوصی ریاضی پایه هشتم باشد. چنانچه فردی مفهوم ضرب را به خوبی درک کرده باشد، فهم توان نیز آسان است. همچنین جذر نیز به نوعی وابسته به آموزش درست و درک توان است. در این فصا دانش آموزان مطالب توان، جذر تقریبی و رادیکال را یاد می گیرند.

فصل ۸- آمار و احتمال

آمار علمی است که فارغ از تعلق به ریاضی، امروزه با آن بسیار سر و کار داریم. در اخبار و روزنامه ها قطعا آمار و اطلاعات بسیاری را مشاهده می کنید. در مسیر زندگی برای انجام یا انجام یک عمل نیازمند تصمیم گیری هستیم. زمانیکه این رویداد برای ما حیاتی و مهم باشد باید احتمال موفقیت آن را بررسی کنیم. درس احتمال نیز یکی از مباحث کاربردی در زندگی است.

فصل ۹- دایره

دایره نیز یکی دیگر از فصل های هندسی این کتاب است. چنانچه دانش آموزی قصد انتخاب رشته ریاضی را در آینده دارد باید فصول هندسی را مسلط شود. مطالب این فصل شامل وضعیت خط نسبت به دایره و همچنین زوایای محاطی و مرکزی را شامل می شود.

 

تخته سبز ؟

اگر بخواهیم مجموعه تخته سبز را معرفی کنیم، بهتر است به ۱۳۹۳ رجوع کنیم. تعدادی از دانشجویان ارشد دانشگاه های سراسری به فکر تاسیس چنین مجموعه افتادند. هر کدام از نفرات دراین مجموعه، خود این مسیر آموزش را پیموده و به چالش های آن آگاه بودند. کسب نتایج  موفق در هر برهه از مسیر آموزشی زندگیشان سبب شد که از این تجربه استفاده کنند.

امروزه تخته سبز مجموعه ای است که همواره برای بزرگتر شدن خانواده ی خود تلاش می کند.فعالیت های این مجموعه شامل آموزش، تولید محتوا آموزشی، مشاوره تحصیلی و معرفی مدارس برتر است. تخته سبز ارزش ها و اهداف بسیاری دارد که در ادامه به آن می پردازیم. هدف اصلی ما ارائه خدمات آموزشی با کیفیت و جلب رضایت والدین و دانش آموزان است.

معیارهای ارزشی تخته سبز

انتخاب و گزینش یک مجموعه خدمات رسان بر اساس ارزش های آن مجموعه است. گروه تخته سبز در همان قدم های ابتدایی برای خود ارزش گذاری نمود و راستای آن حرکت کرد. این معیارها در هر گام با ایده پردازی بر اساس نیازهای آموزشی جامعه پخته تر شد  :

  • قبل از قیمت و هزینه، آموزش با کیفیت و استاندارد مهم است.
  • هر دانش آموز و دانشجو در هر نقطه از کشور حق آموزش دارد.
  • محتواهای آموزشی میبایست طبقه بندی شده و بسهولت در اختیار افراد باشد.
  • مشاوره و هدایت آموزشی لازمه هر دانش آموز است.

تدریس خصوصی ریاضی هشتم

معلم خصوصی ریاضی پایه هشتم

تاثیر کیفیت آموزش توسط مدرس بر بازدهی کلاس بر هیچکس پوشیده نیست. تیم آموزشی تخته سبز برای انتخاب مدرسان خود سه فاکتور مهم را بررسی می کند  :

  • سطح معلومات و دانش بالا
  • فن بیان قوی
  • اخلاق و انضباط

اساتید پس از جذب در مجموعه به صورت دوره ای ارزیابی می شوند. هر مدرس بر اساس سه فاکتور بیان شده از والدین دانش آموز نمره ای را دریافت می کند. به صورت فصلی نمرات بررسی شده که موجب ادامه همکاری و یا قطع همکاری می گردد.

جزوه

زمانیکه شما می خواهید درسی را یاد بگیرید بهترین گزینه کتاب مرجع است. اما چنانچه فرد قادر به برقراری ارتباط با ادبیات کتاب نباشد، جزوه کمک درسی پیشنهاد می شود. در صورت عدم برقراری ارتباط، شخص دچار سردرگمی آموزشی می شود. جزوه کمک درسی می توانند مکمل کتاب مرجع باشد البته به شرط آنکه دچار تعدد نشود.

مشاوره و راهنمای تحصیلی

تقریبا همه ما در دوران کودکی دوچرخه سواری را آموخته ایم. در همان ابتدا برخی برای جلوگیری از زمین خوردن، از کمک هایی دو طرف دوچرخه جهت تمرین استفاده می کنند. به مرور زمان و تمرین زیاد کمکها حذف شده و فرد به تنهایی قادر به دوچرخه سواری است.

حضور مشاور تحصیلی در مسیر آموزش نیز همانند همین مسئله است. گاهی دانش آموز با ضریب هوشی بالا زیاد درس می خواند اما نتیجه مطلوب  نمی گیرد. هدف مشاوره اجبار کردن یک برنامه آموزشی خاص نیست. مشاوره تلاش می کند بر اساس روحیات به هر فرد هنر صحیح درس خواندن را یاد می دهد. او با آگاهی به چالش های این مسیر، راهکارهای آموزشی و روانشناختی متناسبی را تنظیم می کند.

نمونه سوال امتحانی 

هر استاد موظف است به منظور جمع بندی مطالب، نمونه سوال در اختیار دانش آموز قرار دهد. البته قابل به ذکر است که سوالات بر اساس سطح دانش آموز به وی داده می شود. حل نمونه سوال امتحانی دارای ویژگی های زیر است: 

  • افزایش سرعت تحلیل و محاسبات در زمان
  • قدرت کنترل و کاهش هیجانات در سر جلسه امتحان
  • نحوه برخورد با سوالات سخت
  • آشنایی با گوناگونی سوالات

 

تدریس خصوصی ریاضی هشتم در چه فضایی ؟

برگزاری کلاس های حضوری

مجموعه تخته سبز دو فضا برای تدریس خصوصی ریاضی هشتم پیشنهاد می کند :

  • منزل و یا فضای شخصی
  • فضای آموزشی در آموزشگاه

بدون شک برای هر فرد آموزش در منزل یا فضای شخصی برایش راحت تر است. زیرا متناسب با روحیات آن شخص بوده و موجب آرامش وی می گردد. به دلیل اینکه داشتن آرامش شرط اولیه در آموزش است، پیشنهاد ما گزینه اول است. چنانچه شخص دارای فضای مناسبی نباشد، ما جلسات را در فضای آموزشگاهی برگزار می کنیم.

برگزاری کلاس های مجازی

امروزه با سرعت رشد تکنولوژی و زندگی پرمشغله بسیاری از امور، مجازی انجام می شود. آموزش نیز از این قاعده مستثنی نیست و نفرات بسیاری در سرتاسر دنیا از این روش استفاده می کنند. کافیست با یک وسیله ارتباطی به اینترنت وصل شوید و در هر کلاس‌ آنلاینی حضور یابید . همچنین پیدایش نرم افزار هایی مانند اسکایپ ، اسکای روم ، واتس اپ و قرار کمک شایانی در این راستا نمود.

در صورتیکه کلاس آنلاین را بر حسب شرایط انتخاب نموده اید، مزایای آن را مطالعه کنید :

  • بهینه بودن زمان کلاس به دلیل حذف رفت و آمد
  • صرفه اقتصادی

۲- مشارکت والدین در کلاس ها با هدف مشاهده پیشرفت فرزندان

۴-  ذخبره ویدئو جلسات و مرور آن در ایام امتحان

 

معلم ریاضی پایه هشتم داخل ایران

همانطور که قبلا بیان شد، آموزش حق هر دانش آموز در هر نقطه است. به همین منظور تیم تخته سبز آماده خدمات رسانی در تمامی نقاط ایران می باشد. ما معتقدیم هر دانش آموز در سراسرتر کشور می بایست از آموزش با کیفیت بهره مند شود.

معلم خصوصی ریاضی پایه هشتم برای تمامی استان ها

شمال تهران

شرق تهران

غرب تهران

جنوب تهران

خراسان رضوی

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

همدان

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندارن

مرکزی

هرمزگان

یزد

 

تدریس خارج  از ایران

امروزه با پیشرفت اینترنت، دیگر نمی توان آموزش را محدود نمود . برای درخواست تدریس خصوصی ریاضی هشتم خارج کشور از طریق واتساپ، تلگرام با ما ۰۹۱۲۵۷۸۸۱۶۹ تماس بگیرید.

نحوه رزرو وثبت درخواست جلسات

جهت هماهنگی کلاس برای معلم ریاضی پایه هشتم ، با شماره ۰۹۱۲۵۷۸۸۱۶۹ تماس بگیرید. برگزاری کلاس ها دارای چهارچوب و شرایطی اسا که بهتر از قبل از شروع با آن آشنا شویم  :

  • بیان روز پیشنهادی کلاس به اساتید حداقل تا قبل از ۲۴ ساعت شروع جلسه
  • کنسل و یا تغییر زمان کلاس
    •  قبل از ۲۴ ساعت به شروع کلاس = عدم پرداخت وجه
    • از ۲۴ الی ۲ ساعت مانده به شروع کلاس = پرداخت ۲۵ درصد از هزینه آن جلسه
    • از ۲ ساعت مانده تا لحظه شروع کلاس = پرداخت ۵۰ درصد از هزینه آن جلسه
  • مدت زمان شروع تا انتهای هر جلسه ۹۰ دقیقه است.
  • در صورت تمایل طرفین برای افزایش زمان کلاس، هزینه نیز تغییر می کند.

 

هزینه کلاس های تدریس خصوصی ریاضی هشتم

هزینه جسلسات بسته به مقطع، عادی یا تیزهوشان و یا کنکوری بودن آن متفاوت است. هزینه های مربوط به هر پایه و طرح تخفیفات را در صفحه اصلی تخته سبز می توانید مشاهده کنید. همچنین به نکات زیر درباره واریز هزینه جلسات دقت نمایید :

  •           هزینه هر جلسه باید تا قبل از شروع کلاس واریز شود
  •           عدم واریز هزینه به منزله لغو کلاس است.

 به منظور رفاه شما عزیزان سه روش برای پرداخت هزینه جلسات به شرح زیر موجود است :

====================================

مطالب مرتبط با تدریس خصوصی ریاضی هشتم :

کانال رسمی تلگرام گروه آموزشی تخته سبز

اینستاگرام گروه آموزشی تخته سبز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *